torsdag 7 oktober 2021

I morgon ska vi inte göra någonting!

Det var vad mannen deklarerade vid middagen i går kväll och jag undrade - vadå? ingenting? -Nä vi kan väl bara vara hemma och slappa? Jag svarade att det kanske är lite tråkigt, men okej då. Jag kan väl fixa med något, läsa och promenera. Nu blev det inte alls på det viset och jag var noga med att inte säga emot när han föreslog att vi skulle åka till Manosque och kolla lite på Decathlon.

Dyr tycker jag, men mannen tycker att det var ett superbra pris. Jag tänker inte skriva vad den kostade, men jag djupandades länge efter mitt inköp eftersom det gjorde ett stort hål i min plånbok.

Och vad hände där? -Jo, jag hade helt plötsligt beställt en ny cykel med el. Jag som inte tänkt skaffa elcykel förrän jag blir pensionär, men när jag klagade som värst på att jag inte hann med när mannen och jag ska cykla tillsamman och att han inte tycker det är kul att cykla med mig då föreslog äldsta dotter att jag skulle investera i en cykel med eldrift. Då kan ni ju cykla tillsammans utan gnäll. Idén har grott i mitt huvud i flera dagar och nu sitter jag här med en jättefin cykel, dock är det inte leverans förrän om en vecka.

Efteråt inköp av cykel handlade vi lite i mataffären och gissa vad som hände då? Vi använde oss av självutcheckning och det blev mest strul eftersom mannen tyckte han skulle packa varorna i vår kasse varefter jag skannat och lagt varorna i vågen, men se det där fungerar inte. Du måste låta alla varorna ligga kvar i vågen tills allt är skannat och betalt. Då kan du börja packa ner i medhavd kasse. Hur dumt som helst. Allt tar ju bara tid och är sjukt ineffektivt. Mannen blev lite stressad eller mycket stressad.

En stressad man försöker packa ner varorna i vår kasse.

I dag har vi lunchat mer i normal tid och hann med en fika i solen när vi kom hem från Manosque. Vi har åter härligt väder med sol och behaglig temperatur och en fika med varma kanelbullar på slottsmuren satt fint.

Härligt i solen

Korgen packad med kaffe och kanelbullar

Nu väntar snart middag och i dag ska vi avnjuta dotterns medhavda svampar från Jämtlands skogar med lite pasta och bacontärningar. En god anrättning som vi testat tidigare.

En god sallad till pastan och middagen är komplett

Katten har åter igen intagit sin position i hushållet och saknar inte alls barnbarnen.

Äntligen lugnt och skönt igen


4 kommentarer:

  1. Jaja, skratta lagom. Jag har många cyklar men bara en med el 😉

    SvaraRadera
  2. Vad har du många för ? Du kan ju bara cykla på en ☝️ 😅.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, åt gången. Jag har 5 cyklar 🤣.

      Radera