fredag 19 maj 2023

Äntligen dök den upp

I dag var jag uppe tidigt och fick en fin promenad, stilla och regnfritt.

Moln och snart regn

Vädret är ju inte på min sida, men det är bara att gilla läget och ta vara på de stunder när det är uppehåll. I dag hade vi bestämt att vi skulle åka till Faveau utanför Aix och själv hämta väskan med vagnen. Vi for i väg direkt efter frukost. Katten, Mystique som adopterat oss fick surt lämna sin plats i min resväska. När vi inte är hemma får hon nöja sig med att vara utomhus.

Vi kom fram till Chronopost strax efter att de öppnat och togs emot av trevlig och hjälpsam personal. När jag nämnde Fritz och St.Martin de Pallieres visste de redan vilken väska det handlade om. Det visade sig att väskan var redan på väg till byn. De hade bestämt att leverera den till Bistron om de inte hittade vår adress.


Efter 1 vecka och dagen efter att dottern rest hem då dyker den upp.

Konstigt var att jag steg precis ut på gatan och då kommer killen som levererar med ett paket till grannen som inte är hemma. Jag säger att jag kan ta emot hennes paket. Då frågar han mig om jag heter Fritz. - Ja det är jag. Då svarar han - jag har ett paket till dig också. Då gick han och hämtade väskan med vagnen.
Hur glad kan man bli? Superglad och lättad. Det var bara mannen som suckade över storleken. Den är gigantisk och nu ska den åka bil hem genom Europa.
Samtidigt som väskan anlände kom hantverkaren och ville prata trädgård och plattsättning. I bland liksom hopar sig glädjeämnena. Att en hantverkare kommer är fantastiskt och på utsatt tid.
Nivåskillanden från ena sidan till den andra är 15 cm

Hmm...Hur löser vi detta?

Detta innebär att vi behöver göra terassen i 2 delar annars blir det väldigt konstigt. Inte riktigt vad vi tänkt oss, men tvunget.
Tidsmässigt hade vi väl önskat att det skulle göras i morgon, men nu blir det november. 
Vi är bara glada att det blir gjort.

Katten är åter nöjd och har intagit fåtöljen bättre än min resväska.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar