torsdag 18 maj 2023

Ösregn

 Vaknade av att det skvalade utanför fönstret. Ösregn, kanske inte det man förväntar sig i Provence sista halvan av maj, men det har regnat varje dag sedan jag kom hit. Inte hela dagar men någon timme har det regnat och ibland åskat. I dag har dock solen inte synts till mer än under den tid vi var i Nice och lämnade dottern och barnbarnet på flygplatsen. De fick resa hem utan Bugaboo vagnen.

Duktig liten tjej som får traska på

På flygplatsen fick jag kontakt med bolaget som hanterar "missing luggage" och fick komma in i ankomsthallen och beskriva problemet. Damen hjälpte mig och ringde företaget som ska leverera väskan, Chronopost. De upplyste oss om att min adress i St. Martin inte finns så därför har de inte kunnat leverera. Nu bor jag ju på den adress jag uppgivit och den finns. Nej, nej den finns inte kan du ändra adress? Då försökte jag uppge adressen till Bistron i byn för leverans, men då uppstod nästa problem. Varken jag eller damen som försöker hjälpa mig kan hitta var man ska ändra adress. En helt hemsk hemsida. Nu gav vi upp. Väskan finns på Chronoposts office i Aix. Vi kör dit i morgon och hoppas på tur. Pallar inte mer, men förutom vagnen finns lite annat som jag inte vill förlora, min stickning 😊.
Dotter kom i allafall i väg ordentligt och vi hann med att dricka kaffe och äta en croissant i solen vid motorvägen.

Det var vad sol vi sett i dag

Hemma igen blev det mest hushållsbestyr, plocka undan barnsaker, dammsuga och tvätta. Tvätten fick tyvärr hängas upp inomhus. Jag hann med en promenad runt byn när det var uppehåll. I dag blev det mest blommor på mina foton. Maj är en fräsch månad att besöka Provence i. Grönt och doftar härligt efter regn.





I morgon bär det av mot Aix igen och förhoppningsvis får vi med oss en barnvagn tillbaka. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar