måndag 22 maj 2023

Ilsken som ett bi

 Hur arg och besviken kan man bli? Någon har under natten tagit vår nya grill. Vi hann använda den 1 gång förra veckan när vi grillade med dottern och barnbarnet.

Vi har inte ens packat upp alla tillbehör. De lämnade tändröret. Var väl för gammalt.

Tomt, bara stenarna kvar som 2 av hjulen stod på.

Lite konstigt är det för ingen utifrån kan se grillen som stod under balkongen i trädgården. Någon måste ha varit och rekat och antingen tipsat eller tagit för sig själv, men ensam klarar man inte den grillen. Ljutjärnsgallret gör den väldigt tung. Den har bara stått där sedan i lördags, 10 dagar, och ingen har anledning att gå ner för trappan till vår trädgård. Lite obehagligt att någon stryker runt och noterar vad som finns och sedan tar sig hit när det är natt och becksvart. En spontan stöld är uteslutet eftersom man inte kan se handen framför sig i byn efter 22. Här sparas det el, vilket är till fördel för de som är oärliga och inte kan skilja på mitt och ditt. 

Polisen är inkopplad och kommer på besök i morgon fm. När man blir arg och upprörd klarar man väldigt mycket och jag fick ta mig i kragen och ringa Police Municipal. Vi lyckades till slut förstå varandra. Hon trodde först jag skulle klaga på grannens grillning innan hon förstod att vår grill var stulen. Hon är ungefär så bra på engelska som jag på franska.

Dagen har annars varit omväxlande, varm och solig morgon, sen ösregn och åska och nu sol igen. Tvätten har åkt in och ut, men snart har jag nog lyckats få den torr. 


Fin morgon

Regn och åska

I dag är min sista dag. Det har varit en mysig semester även om det varit en del missöden, glömd jeansjacka på Kastrup, ingen vagn till barnbarnet och nu en stulen grill.
Hoppas jag kommer hem med flyget i tid i morgon om det nu ens avgår 🤣🤣.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar