söndag 14 maj 2023

Blomstermarknad i grannbyn

 I dag åkte vi på blomstermarknad i grannbyn, La Verdiere. Något vi aldrig tidigare besökt och ännu mindre visste existerade. 


Rosor i alla dess färger och storlekar


Man ville ju bara ha allt. Den ena rosen vackrare och mer väldoftande än den andra. Jag fick nöja mig med en ros, 2 pelargoner och 2 andra blommor av okänd sort. Jag fattade i alla fall att de ska klippas i februari. Det gör jag så gärna om de bara överlever. Allt är planterat i trädgården och nu återstår det bara att regn varvas med sol för optimal växt.

Mina fynd


En del storhandlade

I dag har vi fått njuta av härligt försommar väder med sol och lagom temperatur. Vi har kunnat både äta lunch och fika i trädgården.

 




Nu är det slut på sol och värme. Regn och dunder och brak. Det skiftar snabbt.

Åska och regn

Någon sittvagn har vi ännu inte sett till. De ringde i går och undrade om vi önskade delivery, vilket vi gjorde. Damen meddelade att den kommer tomorrow or another day. Det blir nog another day. Tur vi hade en äldre vagn på vinden. Kanske inte en Bugaboo, men en helt duglig vagn.

Funkar bra att transportera rosor i

Internet är så svajigt just nu. Vet inte om det beror på åskan eller om det bara är dålig standard. Ger mig nu. Hörs i morgon.
Nu haglar det.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar