tisdag 23 maj 2023

Besök hos polisen

 Vår kommunpolis kom som avtalat i morse för att själv bilda sig en uppfattning om den försvunna grillen. Hon förundrades över hur någon lyckats baxa upp en otymplig grill på 60 kilo i alla våra trappor och hur de sedan lyckats transportera åbäket. Men vill man ha en fin grill så har man säkert förberett sig med både bärhjälp och transportbil.

Jobbigt och tungt uppför

Efter besöket åkte vi och poliskvinnan till Gendarmeriet i Rians för att få anmäla försvinnandet. Det tog 1h45min att göra anmälan. Herregud både vi och poliskvinnan höll på att storkna. Men vi svarade snällt på alla frågor och vår polis översatte på båda håll. Det blev lite franska och mycket engelska. Medan polisen skrev hann vi prata väldigt mycket med vår kommunpolis. Trevliga samtal om gammalt och nytt i byn.

Efter besöket åkte vi direkt mot Nice. Tur jag tagit med min packning. I dag är en varm och solig dag, 29 grader (ingen AC), men det väntas både åska och regn. Ingen dag utan regn 🤣.

Hann med en promenad i morse. Fin morgon.

Byn är så fin i soluppgång


Fick sällskap en bit av en envis katt. 
Jag försökte dock mest få den att försvinna från vägbanan 

Nu sitter jag här på Nice flygplats, svettig och uttråkad. Planet är redan försenat så nu missar jag tåget och därefter bussen hem. Det blir en sen kväll.

Hade man bara fått gå ut en stund 🥵


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar