måndag 12 oktober 2020

Min sista dag

Sista dagen är alltid speciell och jag är typ rastlös hela tiden tills det är dags att lämna byn och köra mot Nice och flygplatsen.

Vaknade tidigt och det var mörkare än vanligt när jag startade min sista morgonpromenad. Solen var på väg upp bakom bergen och det är så vackert att skåda.

Sista morgonpromenad och sista soluppgång
Jag fixade, städade "min" öppna spis, dammsög och försökte dra mitt strå till stacken innan jag lämnar mannen med resten att göra i ordning, packa och städa. Nu hinner jag knappt skriva mer. Vi ska helt plötsligt boarda fast det är 45 minuter till avgång. Vi är en väldigt liten skara människor som väntar på att gå ombord på planet. Det blir gott om plats på planet och förhoppningsvis hinner jag med tåget.

För att få tiden att gå i förmiddags placerade vi oss på bänken under platanen och njöt av solen, kaffe och en macka med getost. Katten ville också vara med och rullade sig i utslängda lavendel blommor som fanns kvar efter lördagens bröllop i byn. Nu luktar hon som en provencalsk parfymaffär.


Både människor och djur mår bra i sol och värme
Efter fika tog jag min packning och mannen startade bilen mot Nice. Vi bestämde oss för en avstickare till Fréjus för lunch. Vi hamnade i hamnen där de mest storslagna båtar finns ankrade.

Det blev lunch och lite promenad innan avfärd mot flygplatsen och terminal 2.






                                                             Kiss and Goodbye
 
 

2 kommentarer:

  1. Jag trodde ni skulle vara kvar oktober ut 😲.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha....du är för rolig. Jag måste jobba lite i emellanåt. Mannen är kvar, men kommer förhoppningsvis hem till helgen.

      Radera