tisdag 19 juli 2022

Nu väntar vi...

Nu väntar vi på att dottern med familj ska anlända. De får det bästa sovutrymmet med en lagom temperatur runt 22 grader. Allt är förberett, bäddat för både stora och små.

Byn är helt tyst, alla luckor och fönster är stängda. Allt för att hålla solen och värmen från att tränga in i huset, men det är inte mycket att göra åt. Hålla sig något så när stilla för att förhindra att svetten sipprar ut genom porerna, men jag har liksom lite svårt för det. I går eftermiddag fick jag äntligen krukorna på plats i trädgården. Eftersom det var för svårt för mig att själv klara av att få de på plats fick jag hjälp av kommunens allt i allo (mot betalning efter arbetstid). Han slet i värmen med att få ner krukorna till vår trädgård.

Tungt och svettigt

Så fort krukorna var på plats startade jag med att fylla i jord och plantera våra nyinköpta växter. Absolut nöjd, men nu vet jag inte hur de ska överleva när vi åker hem. Varför kan det inte bara regna lite då och då? Allt hade varit så mycket enklare med lite hjälp ovan ifrån.



Hibiskus
Såg helt plötsligt ett moln på himlen i går eftermiddag och hoppades på ett litet åskväder. Ett tag såg det riktigt hoppfullt ut, men vår by hade otur och turen gick till byn rakt över dalen istället. Pang bom!

Åskmoln som gled förbi
Kvällen tillbringade vi på middag hos amerikanskan, men det var för varmt på terrassen så vi fick sitta inomhus och äta. Hur konstigt är inte det?
Senare på kvällen kunde vi dock njuta av en fantastisk solnedgång.



Nu återstår det att se hur tiden räcket till för att blogga när dottern med familj är på besök. Vi får väl se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar