onsdag 28 augusti 2024

Morgonpromenad

I dag på morgonen kände jag mig återhämtad från all cykling och dags att börja med promenad på morgonen igen.

Sval och skön morgonen 

Var ute strax efter 7 och vid den tiden är det fortfarande svalt och skönt.

Vacker soluppgång

Det var helt tyst, inga bilar och inget som störde. Bara jag och räven som stilla åt någon godsak på fältet. 

Den rackaren råkade vända på huvudet precis när jag tog bilden, men svansen är fin.

I dag har det varit utfärd med Halmstadparet. Vi har varit på marknad, fikat, ätit lunch under platanerna och även gjort storinköp i mataffären. Lite som en fransk Ullaredsresa. Jädra vad vi handlade i mataffären. Nu har vi lyckats få allt på plats och klarar oss ett antal dagar. 

Nu sitter jag och svettas i trädgården och ska försöka läsa min bok. Att sticka är inte att tänka på. Det är för varmt, garnet kommer att gnissla för mycket.

Förhoppningsvis blir det snart svalare. Kvällarna är härliga, men det blir mörkt ganska tidigt redan vid halv nio börjat det skymma.

Vad vi åt i går?

Det här, grillspett, grillade smashade potatisar och en god sallad med egenodlade fikon. 

Vad blir det för mat i kväll? Kanske samma, nä det ska ju bli grillad fläskfilé, men resten blir nog samma.

 Det ska bli gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar