lördag 31 augusti 2024

Medalj

 Under gårdagens middag blev vi uppvaktade med medaljer och champagne för vår bedrift att cykla från Sverige till Frankrike. Stort tack från oss.

Skål

Frun stod för champagne och tilltugg..




.. medan mannen stod för grillning

...och katten tittade mest på


Jädra vad mörkt det blir på kvällen. Vi hade nästan behövt pannlampa för att ta oss upp från trädgården. 

I dag lördag blev det bakning på förmiddagen. När jag gick förbi Madames fikonträd i morse fick jag bara för mig att det borde gå bra att göra om min hallonkaka som jag brukar baka hemma till en fikonkaka. Sagt och gjort, jag plockade fikon och satte i gång att baka.


Färdig fikonkaka

Den blev hur god som helst och det blev kaffekalas halva eftermiddagen med samma gäster som i går kväll.

Nu har den värsta värmen lättat och det börjar bli behagligt igen. Var lite väl varmt ett tag under kaffekalaset. Halkade runt i mina plast fake Birkenstock skor. Annars har dagen varit väldigt stillsam. Inte mycket på agendan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar