måndag 26 augusti 2024

Rians ToR

 Vi tog oss till Rians och tillbaka. Fikade så klart på baren och sen gick vi agurk i mataffären. 4 cykelväskor att fylla med godsaker. 

Tomma cykelväskor att fylla



Här hamstras det nödvändigheter



Här packas förnödenheter


Kändes väldigt tryggt när allt var på plats i kyl och skåp. En del varor glömde vi köpa även om vi hade en lista. En god grönmögelost hade suttit fint till fikonen, men det får bli på onsdag. Då ska vi få åka på utfärd med Halmstadparet till marknaden i Maximin de la St.Baum. Känns redan som man längtar. När åkte jag bil senast?

Ägnat en stund åt att tvätta cyklar och packväskor. Väskorna blev som nya igen.

Tältet på tork i solen. Det var rejält fuktigt efter sista campingnatten 
Dags att packa i hop tältet och hoppas det dröjer innan jag ska sova där igen. Det har dock gått bättre än väntat att sova i tält. Ett problem är att uppblåsbara liggunderlag är så smala och hala. Man kasar runt och av. Det minsta lilla marken sluttar så är man på väg med huvudet eller fötterna utanför underlaget. 
Nu sover jag gott i min IKEA säng.

Vackert eller hur?


Det blev en god lunch som frugan "slängde" ihop med tonfisk, sardeller och lite grönsaker. Annars är det mest siesta med bok som gäller. Även för katten.
Ibland undrar man om katten lever

I kväll ska jag få grillspett och vanliga normala potatisar. Tjoho!

 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar