tisdag 6 augusti 2024

Mot Celle

Dagen började med en mysig frukost med egenhändigt plockade björnbär i yoghurten.


Resorb i vattenflaskan 

 Det tar lite tid att packa ihop och komma i väg och vi lärde oss att inte ställa saker i förtältet som vi inte vill ska bli fuktiga. Kraftig dagg gör det mesta blött. In med det i tältet. Vi sov gott och jag är tacksam för att jag släpar runt på en ny köpt kudde från Jysk. Den är guld värd.

Fina cykelvägar genom vacker natur


Dagen har bjudit på fint cykelväder förutom motvind. Efter 3mil hade vi båda slut på energi, men det dröjde minst 1 mil innan vi hittade en mack i en liten by på landsbygden. Killen fixade både cappuccino och salamimackor till oss.


Tacksam för påfyllning
Efter energipåfyllning har vi trampat ytterligare 7 mil och sen tog det stopp. Vi har hittat en camping 5 km innan Celle. Vi nåddeinte riktigt vårt mål. Mannens kraft tog slut. Han släpar på kärra fylld med tält, liggunderlag mm och den är rejält tung. Nu väntar jag på min tur att duscha sedan cyklar vi i väg till närmsta restaurang för mat. Mannen vägrar lag och jag är nöjd med restaurangbesök.
Försöker hålla koll på honom

Naturligt stopp och paus

De sista 5 milen vi cyklade mot Celle gick igenom skog på cykelbana, uppför och nerför. Ibland kändes det som det var mountainbike vi sysslade med, ena minuter gick det i 40km/h mellan träden och nästa i 15 när uppförsbackarna tog över. 
Det mest uppseendeväckande i dag var när vi kom utur skogen och bebyggelsen började i Eschede möttes vi av någon med svenskbegär.
Vem bor här.?

Dags för mig att duscha. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar