tisdag 27 augusti 2024

Stolleprov

 Jodå, jag stack i väg strax efter 9 med cykeln i högsta hugg för att köpa garn till en kofta. Mönstret har jag släpat med mig i packväskan hela vägen från Viken till St.Martin, likaså mina rundstickor. Galenskap, stolleprov eller knasboll, - ja orden är många som förmedlats i dag över min utfärd. Cykla 3 mil för att köpa garn!

Backigt, ensamt och varmt

Vacker utsikt längs med vägen

"Ladan" som så fint heter Le Sentier Provencal eller kanske La, jag vet inte så noga om det är maskulinum eller femininum, är en spännande affär med allt som kan tänkas behövas i manufaktur + plus lite udda saker. 

Allt är en enda röra, både inne och ute men så roligt att spendera tid i. Nu hade jag bara fokus på garn och ta mig tillbaka på ett sätt med så få backar som möjligt.

Mitt val
På vägen hem passerade jag bageriet i Seillons och inhandlade bröd, croissanter och pajer till lunch. Sen gav jag mig i väg uppför backarna mot hemmet. Älskar min el!

Cykel packad med garn och bröd

Först fikade vi på croissanter sen läste jag färdigt min bok.

Rolig bok, härlig kommunikation

 - Åh, vad jag gillar Emma Hamberg, därefter lunch och sedan tog jag tag i min stickning. Först provstickade jag för att se att masktätheten stämmer med mönstret och därefter startade jag på riktigt. Samtidigt blev det hett så in i bomben och åskan lurade bortom grannbyn, men inget har ännu hänt. Dock blev jag så svettig och garnet gnisslade mer och mer, dags för dagens andra dusch. Kanske var det inte den bästa kvaliteten på garnet utan lite mycket akryl, men för sent för ånger. Bara att sticka på.

Gnissel, gnissel
Hettan och åskmolnen har försvunnit och vi är åter i trädgården för att förbereda kvällens middag. Grillat I kväll igen. Gott!

Goda grillspett och fokus på såsen som dottern är helt såld på

Äntligen lite bubbel för att fira 



Kvällsljus från gårdagskvällen 

Solnedgång i går kväll

Nu vankas det nya grillspett och efter sömn kanske det är dags för morgon promenad. Mina ben är dock fortfarande sega.

Härligt kattliv


Va, bara för tjejer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar